ARKIV

KATEGORIER

Stadsligt

Mitt fotograferande är fortfarande vid liv, som alltid.
Jag har inte varit så jätteaktiv här på bloggen, men det finns ett par olika inlägg planerade.
Därför tänkte jag bjuda på gatufotografier från tre olika dagar. Se och njut.

Jag och Linda cyklade in till Folkets park en dag för att spela minigolf på den nybyggda banan.


Banan var Malmöinspirerad, med flertalet av stadens kännetecken. Allt från den rivna Kockumskranen till den nya stadion.


Vi kunde inte hjälpa att märka en ovanlig mängd människor i parken samt lika ovanlig musik.


Det var tydligen en afrikansk kulturfestival, vilket jag läste hemma efteråt, som hålls en gång om året.


Vi såg afrikaner med deras ypperligt intressanta kläder överallt.


Alla cirkusattraktioner var igång för fullt.


Parkens gräsytor var också igång för fullt.


Det spelades afrikansk musik och ett antal olika stånd var uppställda där det såldes afrikanska föremål.
Stämningen kunde inte varit bättre. Jag tycker det är synd att jag inte har vetat om detta evenemang förut.
Nästa år skall jag tillägna en heldag då jag går omkring där och tar porträtt av människorna.


Detta är från en annan dag då jag och Linda gick runt i stan.
Vid första anblick kan det se ut som killen inte har något huvud.


I ett skyltfönster stod en man. Utanför stod en annan man, som såg ut att vara på vakt.


Gågatan är ju en ganska central punkt i Malmö. Vilket gör det relativt underligt att jag inte har så många bilder därifrån.
Jag lyckades fånga denna scen med de två musikanterna och ett litet barn som svingade sig runt stolpen.
Tur hade jag också att ingen annan hann in i bilden, för vi var verkligen inte ensamma på gatan.


Typiskt oss.
När det är vinter längtar vi som bara den till sommaren och värmen.
När sommaren kommer letar vi oss in i skuggan för att det är för varmt.
Vi nöjer oss aldrig.


Fotograf fotograferar fotograf.


Och en sista bild. Från idag faktiskt.
Jag och Lollo, min lilla, lilla syster cyklade ner till Limhamn för att luncha med mamma.
Med färgen röd som tema tyckte jag att denna kvinna kom alldeles lägligt på sin pedalhjulade transport.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar