ARKIV

KATEGORIER

Spjälkö - Dag 2

Dag två började på morgonen.
Vi vaknade.

Jag provade att ta en bild genom Lindas kameras sökare. Det gick.


Efter vi hade ätit vår frukost och gjort oss klara körde vi in till Ronneby för att kolla runt lite.
När vi hade besökt turistbyrån fastställde vi att det fanns en park värd att besöka, så vi rullade dit.


I parken föll ett vattenfall från en klippa. Det hela såg väldigt icke-svenskt ut.


Arkitekten som byggde pippis hus har nog byggt detta också.


Vi gick längs en skogsslingra. Mitt inne i skogen stod en knallröd papperskorg.
Perfekt till det nuvarande temat på vår 365:a.


Mitt i skogen fanns en sjö. Trollsjön hette den.


I trollsjön fanns näckrosor.


Och en Coca Cola-burk.


Lite längre bort låg en liten park i parken som såg japansk ut.


Med röda blad.


Och bambuväxtligheter.


Och ett hus som inte var ett hus men som såg ut som ett.


När vi kände oss japanska nog gick vi där ifrån.


En bänk, jag tror det var en bänk, stod parkerad vid sidan om stigen.


När vi kom hem och hade ätit lunch plockade jag och Linda körsbär från körsbärsträdet.
Fast egentligen var det bara jag som plockade körsbär. Linda stod mest bara och tittade på och höll i tillbringaren som jag kastade ner alla bär i.
Och så var hon sådär fanatiskt söt som bara hon kan vara.


På kvällen gick vi en liten runda.
Men rundan var inte så givande.
Ett myggbett eller två fick jag.
Så vi gick och la oss för att sova.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar