ARKIV

KATEGORIER

Spjälkö - Dag 1

Lindas familj skulle åka på semester till en liten stuga i Blekinge. Jag fick följa med.
Vi var planerade att stanna i fem dagar.

Den lilla stugan var liten. Den ägs av en av Lindas släktingar.


I en del av Blekinge, ganska nära Ronneby, ligger Spjälkö.
Efter att vi hade kommit dit, och ätit lunch samt installerat oss, gick vi ut på en halvtimmesrunda för att reka området.


Cirka två minuter från stugan låg en liten vik som mynnade ut i havet.


Annars var det mest natur i form av skog och åkrar.


Stugtomten (den delen där stugan stod) var en stor en, fast mer än hälften var svår terräng. Klippor och sten.


Och en hel del gräs där fästingar gömde sig.


Stugan i sig var ypperligt stugig. Av trä och allt.


Precis bredvid den stod ett relativt litet körsbärsträd med mogna körsbär.
Och en stege intill om man skulle få för sig att klättra upp bland grenarna.


Inuti den lilla stugan var det så som man kan tänka sig att en liten och gammal stuga ser ut.


En hel del fönster fanns det. Jag fotograferade de flesta.


Alla hade så pass fina gardiner att jag kände mig tvungen.


Utanför toaletten fanns en dörr ut ur stugan (som jag tror inte användes alls). Den var helt grön.








När kvällen anlände la vi oss för att sova. Utan varken tv eller dator (vilket jag fann skönt) fanns det inte så mycket att göra när vi befann oss i stugan förutom att spela spel, prata eller läsa i en tidning. Och äta så klart.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar