ARKIV

KATEGORIER

Spjälkö - Dag 4

Dag fyra började ännu tidigare än dag tre. Den började nästan då dag tre fortfarande var dag tre.

Vi ville hinna upp före solen och gå iväg till den lilla vik där vi var morgonen innan.


Stativet var med. Jag ställde upp och in det.
Vi tog en turistbild i väntan på att solen skulle gå upp och att dimman skulle komma fram.


Det kom ingen dimma.
Men det var fortfarande tidigt, så vi väntade.


Vi fotograferade.


Vi njöt.


Långt där borta såg vi mörka, tjocka moln komma smygande mot oss.


Solen tittade äntligen fram från bakom trädtopparna.
Nu skulle dimman komma när som helst.


Tiden gick och solen steg.
Ingen dimma.


Det var lite kallt.
Det blåste lite.
Det kändes inte som att morgonen skulle bli dimmig.


Vackert var det ändå.
Varje dag solen vaknar är en vacker dag.


Det var min avsikt att bananen skulle vara med i bild.
Den är inte inklistrad i Photoshop.


De tjocka molnen kom närmare hela tiden, och snabbt dessutom.
Vinden tilltog och det blev mulet.
Solen gick bakom moln. Det blev kallt.
Vi blev besvikna på att det inte blev som vi hade hoppats,
så vi gick tillbaka till stugan där vi kröp ner under täcket och sov några timmar.


Efter att vi hade vaknat fortsatte jag att fotografera stugans fönster i alla olika rum.


Ett av sovrummen.


Rummet där jag och Linda sov.


Köket.


Badrummet.
Jag kunde inte backa längre, därför blev det så närgånget.


Ett annat sovrum.


Efter frukosten körde vi till Karlskrona för att strosa runt.


Staden var imponerande och väldigt fin.
Många intressanta byggnader och människor.
Som gjutet för fasadbilder.


Så jag tog fasadbilder. (Ett projekt jag håller på med)


Mitt i staden fanns en tunnel. Den var stängd.


Man kan åka buss i Karlskrona, och så kan man vänta på den i annorlunda busskurer.


En av mina bästa fasadbilder, enligt mig.
Älskar sättet hon står på samt hennes blick, och den böjda metallstången.


En äldre kvinna gav mig en blick.


Hade det inte varit för att jag klippte skylten och att barnvagn nummer två kom in i bilden hade den varit perfekt.


Tidlös.


En cykelverkstad.


Ett behov av en cykelverkstad.


Ännu en intressant fasad.


Strax till höger om den fanns detta.


En kvinna gick förbi med rullator, dock inte på trottoaren.
Men hennes kläder passade perfekt till färgen på väggen bakom.


En annan vägg.


Ett knyppe människor gick förbi.
Jag hade inte sett någon strand i staden, så jag förstod inte var de kom ifrån.


Sista fasadbilden från Karlskrona.


En man satt på ett tak och la pussel.


En kvinna stod i ett gatuhörn och spionerade på honom.


Med Lindas mammas hjälp tog vi ännu en turistbild.
Nu är vi uppe i över trettio stycken.
http://everydaytourists.blogspot.com/


Linda ville ta fler bilder på mig när vi hade kommit tillbaka till stugan,
efter att ha fotograferat sin mamma som ville ha en ny profilbild på Facebook.


Jag kontrade och tog en bild på Linda.


Sedan snodde jag hennes hatt.
Resten av dagen bestod av Schibo och god middag.
Kategorier: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar