ARKIV

KATEGORIER

En fluga i Lund

I lördags passade jag och Linda på att göra en liten utflykt. Jag hade en uppgift i skolan som kallades för "En fluga i rummet". Uppgiften valde jag att utföra i den lilla staden Lund.
För att göra många meningar till en; det gick ut på att plåta gatufoto.

Vi kom till Lund vid 12-tiden. Det var folk överallt.


Mårtenstorget fångade min uppmärksamhet.


Där stannade vi en ganska lång stund.


Den lilla hunden ville inte följa med.


På torget var det marknad. Det såldes frukter, blommor och annat blandat.


Samma hund hittade vi fastkopplad utanför Saluhallen.


Vi gick in, där handlades det ännu mer.





När vi kom ut igen såg vi en tjej som gick omkring och pratade i telefon.
Men i handen hade hon ett bananskal. Dock ingen banan.


Köp lycka. Köp tre, betala för två.


"TACK", sa denna man efter att jag tog bilden.


Att hålla i sin telefon gillar nog Lundaborna.


Det här med mobiltelefoner verkar vara inne.


Kläder såldes också på torget.


Vi lämnade Mårtenstorget och vandrade in bland Lunds små gator.


Jag hade gärna bott i ett av de husen.


Ett lås hängde och dinglade vid en grind.


På de små gatorna strax utanför det allra mest centrala Lund fanns det knappt något folk.


Just när jag skulle trycka på avtryckaren öppnas dörren. Det kunde inte blivit mycket bättre!


Ett gammalt par gick ut från huset. De kollade på mig en bra stund efter det.


Senast vi var i Lund besökte vi den botaniska trädgården, och nu var vi inte så långt ifrån den.


Men inte helt oväntat fanns där inte fler sorters blommor som i resten av Lund och Malmö.





Jag tog några bilder på Linda då det knappt fanns några blommor.





Vid ett stort majestätiskt träd satt två damer och konverserade.
Ett mindre sällskap gick förbi.


Från trädgården gick vi till Subway och åt lunch. Strax därpå var vi på centralen åter igen.


Tåget kom efter bara en minuts väntan.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar