ARKIV

KATEGORIER

Mulen himmel och blött vatten

Jag trodde att det trista regnet skulle hålla i sig hela dagen, men jag hade fel.
På eftermiddagen slog vädret om från mulet och regnigt till mulet och inte regnigt. Jag och min syster hade tråkigt så vi kryddade till dagen genom att sätta oss i bilden och köra iväg utan att veta var vi skulle.
Brännvidd: 35mm, slutare: 1/100, bländare: f/8, ISO 200

Vi började med att köra mot Bunkeflostrand. Efter en stund kom jag på att vi kunde stanna till vid havet.
Där finns en stor, öppen och tom äng med bron i bakgrunden.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/50, bländare: f/8, ISO 200

I bilen hade jag packat med mig 35 mm, 50 mm, stativ och 2st ND8. Eftersom jag inte visste var vi skulle hamna.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/200, bländare: f/8, ISO 200

Ängen vi gick till, efter att ha parkerat, var full av koskit och blöt jord. Tyvärr hade ingen av oss stövlar så vi fick skutta fram varsamt och undvika att bli blöta.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/100, bländare: f/8, ISO 200

Ganska snabbt ångrade jag mig att jag inte tog med en vidvinkel, landskapet där var som gjort för det. Mycket intressant mark, enstaka ensamma träd och himmel och hav i bakgrunden.
Istället för att förbarma mig själv tänkte jag ut vad jag skulle behövt, lade det på minnet, och planerade in ett återbesök senare i vår.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/100, bländare: f/6.3, ISO 200

Att fotografera här en dimmig dag är inte mer än perfekt. Även att ha med sig en vän som kan agera modell en solig dag är att föredra. Jag ser fram emot nästa gång jag åker till Bunkeflostrands äng.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar