ARKIV

KATEGORIER

Klippor, berg och rapsfält

Just nu sitter jag i mörkret här vid datorn och hör hur regnet smattrar på plasttaket i trädgården.
Det är väldigt svårt att tro att solen gassade på igår så att jag till och med lyckades bränna mig i nacken.
Igår körde jag och Linda på en dagsutflykt uppåt i Skåne. Låt mig visa hur det såg ut!


Vi körde till den lilla hamnen i Mölle. Otroligt fint ställe! Och just det, jag har köpt bil. Man skymtar en svart Golf på parkeringen, den är min.


Vi åt lunch i Mölle, varsin baguette med kyckling och curry. Den var kryddad på ett ovanligt sätt, och var riktigt smarrig!


Sedan körde vi vidare mot Kullaberg.


Precis som det låter fanns där många kullar och berg. Såg inte alls svenskt ut. Mycket folk var det också.


Man förstår att folk ramlar och slår sig här då och då.


Detta är en bild ihopsatt av nio olika bilder för att få en vidare vinkel.


Det fanns blommor på sina ställen.


Vi tog det försiktigt, så att vi inte också ramlade och slog oss.


Tittut!


Stora höjdskillnader. Vi gick aldrig ner dit.


Vi satte oss istället på en sten och bara tittade.


Självklart tog vi en bild på oss.


När vi suttit klart gick vi vidare lite till en annan sida av klippan.


Jag tog ett panorama. Ser som sagt inte svenskt ut.


Linda satt och vilade benen.


Det var fler som också satt och vilade benen.


Linda var lika söt som vanligt.


Självklart tog vi en turistbild!


Ju senare på eftermiddagen det blev kom det mer och mer folk. Det var inte bara vi som hade fått denna fina idé.


Till slut kände vi oss nöjda och åkte vidare. Vi stannade till vid ett rapsfält.


Sen stannade vi till vid ett annat rapsfält, där man kunde gå in i det.


Även där tog vi en turistbild.


Sen körde vi hemåt.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar