ARKIV

KATEGORIER

Farliga Fujifilm

Som jag skrivit förut är jag väldigt kär i Fujifilm. Jag äger själv deras X100s.
För några dagar sedan fick vi hem den nya telekonvertern till den kameran som gör att det blir motsvarande 50 mm istället för 35.
Jag tog med min kamera till jobbet och testade den lite försiktigt. Det var "dumt" gjort. För då blev jag tvungen att köpa den. Direkt.
Så bra är den. Den känns verkligen helt rätt på kameran.


Den bygger så klart ut på kameran så den är inte lika liten längre, men smälter fortfarande in helt i designen.


Både skärpa och autofokus är fortfarande riktigt bra.


Det var längesedan jag fick den där "MÅSTE-HA"-känslan om någonting som jag fick för telekonvertern.
När jag tänker efter var den senaste gången när X100s släpptes...


För att avsluta får det bli en bild på min Linda, en snabb spontanbild innan jag hoppade av bussen.
Här ser man hur snyggt den tecknar bakgrundsoskärpan. Plötsligt kan man ta mycket bättre porträtt med X100s!
Tack Fujifilm!

Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar