ARKIV

KATEGORIER

Några vyer från Stockholm

Som jag skrev här om dagen var jag ju i Stockholm. Det var Nikon som anordnade en utbildning för folk runt om i landet som jobbar med att sälja kameror på ett eller annat sätt.
Jag åkte dit ensam från vår butik i Malmö. 06:30 lyfte flyget härifrån och en timme senare var jag framme. Löjligt snabbt.


Jag flög dit på onsdagen förra veckan. Redan klockan 9 drog det igång på ett ställe som hette Äventyrshuset.
Först bjöds det på frukost, sedan bar det iväg för olika praktiska övningar varvade med teorilektioner och annat smått och gott.
Lunch och fika bjöds det också på. När dagen var över, vid 9-tiden, fixades det taxi åt oss som inte skulle hem samma dag.
Vi blev skjutsade till ett finfint hotell inne i stan.


Jag sov väldigt gott, kan ni tro. Klockan 8 gick jag upp och åt mumsing hotellfrukost varpå jag checkade ut.


Mitt flyg hem skulle inte lyfta förrän klockan 16:00, så jag hade några timmar över att roa mig.
Och jag roar mig genom kameran.


Från hotellet, som låg vid Skanstull (tror jag det hette), tog jag sikte mot Scandinavian Photos butik.


Jag hade ganska hyfsad koll på var det låg, så jag tog en runda inom gamla stan.


Det såg ut som jag mindes det från när jag var där med Linda 2011.


Gatorna i gamla stan var väldigt tomma. Det kändes som en regnig söndag. Bara det att det inte regnade och det var inte söndag.


En av de få människor som fastnade på bild från den gamla staden.


Ljuset föll så mjukt och fint på väggen. Det kändes mer som Italien än Sverige.


Två kvinnor satt och njöt av vädret. Sa jag förresten att det var varmt?!


Över en bro, jag gick.


Det var så varmt att jag fick ta av mig mössan, vantarna, halsduken och knäppa upp jackan.


Utanför en jättestor byggnad satt det folk vid vattnet.


Inne på centralen satt det annat folk.


När jag hälsat på de flesta av mina kollegor inne i Stockholmsbutiken gick jag vidare för att leta upp något ställe att äta lunch på.


Jag lyckades leta mig fram till Subway, där jag och Linda åt när vi var i Stockholm.
Blev faktiskt förvånad att jag hittade dit helt utan karta!


Vädret fortsatte gassa på.


Klockan 16:00 lyfte flyget och en knapp timme senare var jag i regniga, kalla Malmö igen.

Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar