ARKIV

KATEGORIER

Härdat uppvaknande

Jag vaknade idag och såg frosten. Omedelbart och utan tvekan klädde jag på mig, tog kameran och gick ut.
Det var en morgon utan dess like. I alla fall hittills denna vinter.







Alla rosor vi har i rabatten var täckta av små, geometriskt perfekta iskristaller.





När jag tittade nära såg det inte längre ut som frost. Utan med som något människoskapat. Någonting konstgjort.





Konstgjort eller ej - lika vackert ändå.





Ovanpå vår brevlåda låg en hel storstad av nedkylt vatten.


Allting på marken var fruset.


Till och med jorden själv.





Det var en morgon värd att minnas.

Kategorier:

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så mycket, det var ypperligt fint att beskåda!

      Radera
  2. jättefint! :) vad är det för objektiv du använde denna gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Jag lånade lillasysterns makro; Tamron 90mm. Finfint objektiv! :)

      Radera
  3. detta objektiv har jag också hemma och gillar det mycket :)

    SvaraRadera