ARKIV

KATEGORIER

Gott nytt år!

Till skillnad från alla andra tidigare år firade jag nyårsafton utan min familj den här gången.
Jag firade tillsammans med Linda och hennes familj. 
Brännvidd: 35mm, slutare: 1/250, bländare: f/2, ISO 200

Det var jag och Linda som stod för förrätten och tillagningen av den. Vi valde att servera tjocka, urgröpta och rostade fransbrödskivor med en räkröra inuti toppat med ägg, rödlök, dill, räkor och röd rom plus en liten bit citron. Förrätten blev en succé, alla jublade och applåderade samtidigt som de mumsade i sig den.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/125, bländare: f/2, ISO 1800

Till huvudrätt var det oxinnanlår, klyftpotatis och favoritsås. Detta är Lindas tallrik, och som ni ser är favoritsåsen hennes favorit.
Bilderna ovan är dessutom tagna av självaste Linda.

Brännvidd: 35mm, slutare: 10", bländare: f/14, ISO 200

När klockan närmade sig halv tolv gick jag och Linda ut för att fotografera lite. Resten av hennes familj stannade inne för att titta på ishockey, och för att det blåste helhalv storm.

Brännvidd: 35mm, slutare: 10", bländare: f/16, ISO 200

Strax utanför hennes hus finns en liten bro över en väg. Där stod vi. Utsikten var fin att titta på, men svår att få bra på bild.

Brännvidd: 35mm, slutare: 10", bländare: f/16, ISO 200

Men jag fick dock en bild jag blev jättenöjd med. Denna.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/5, bländare: f/2, ISO 200

Cirka en timme senare, efter några tolvslagspussar, kände vi oss färdiga för att gå tillbaka in i värmen.
Kvällen slutade och det nya året började bättre än någonsin tidigare.

Nu när det nya året är kommet är det äntligen dags för mig och Linda att påbörja våra nya 365:or.
Om du är ny vid detta begrepp så betyder det att man tar en bild varje dag och lägger upp den samma dag (i vårt fall) på en blogg. Detta gör man ett helt år, 365 dagar, non-stop.

Om du vill titta på min nya 365:a över 2011, tryck HÄR.
Om du vill titta på min gamla 365:a över 2010, tryck HÄR.

Om du vill titta på Lindas nya 365:a över 2011, tryck HÄR.
Om du vill titta på Lindas gamla 365:a över 2010, tryck HÄR.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar