ARKIV

KATEGORIER

Semesterliv - Dag 3

En sak som jag och Linda älskar mest av allt är att vakna innan solen och titta på soluppgången.
Det är inte ofta vi har möjligheten att göra detta, så idag passade vi på, och hoppades på att få se det magiska fenomenet morgondimma.

Vi drog på oss varma kläder och stövlar och traskade ut på de nästan helt tomma fälten.
Tyvärr blev det ingen dimma. Det var nog för molnigt på himlen. Men vi fick se soluppgången i lugn och ro ändå.
Stativet var så klart med för att hjälpa till med en turistbild.
Som substitut för den uteblivna dimman tog jag istället en massa bilder på höbalarna som låg utportionerade.
Det är inte mycket som slår morgonljuset.
Även fast det egentligen är som en solnedgång, fast omvänt, är det så mycket mer annorlunda än så.
Jag kan inte riktigt beskriva varför.
Senare på dagen kom våra vänner Tore och Susanne upp till stugan, som skulle hålla oss sällskap resten av helgen.
De tyckte också det var skönt och avkopplande att komma ut till ingenstans och slappna av.
Vi gick en kvällsrunda med dem och visade hur området såg ut, med alla djur var man än tittade.
En katt följde efter oss. Eller så var det vi som följde efter den. Mycket oklart vilket.
Nötter, vindruvor, chips, härlig musik och spel hela kvällen.
Tore och jag traskade flitigt ut när det var kolsvart för att ta stjärnbilder. Vad vi inte såg var att himlen var nästan heltäckt av moln, så jag lyckades inte ta några bra bilder på stjärnhimlen.
Men det var en lagom mäktig upplevelse att stå inför rymden och bara blicka ut i intet de korta stunder då molnen inte var i vägen.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar