ARKIV

KATEGORIER

Café Paradiso

Här om dagen inhandlade jag en diaduplikator. Jag har ett hundratal diabilder som jag fått av farmor och farfar.
Eftersom jag inte orkat skanna in bilderna i en flatbäddskanner på grund av den oerhörda tiden det tar per bild så har bilderna bara legat och dammat. Tills nu. Jag såg att Scandinavian Photo har en så kallad diaduplikator, som man monterar på kameran och fotograferar av bilderna på det viset.
Kvaliteten blev överraskande bra, så jag köpte den direkt efter att ha provat duplikatorn på min kamera.

Här är en bild från 1990, i det varma Schweiz, antagligen tagen av farfar under en av deras många resor.



Kategorier:

1 kommentar:

  1. Hej Fredrik!
    Kul att du blev så nöjd med diaduplikatorn! Det är en riktigt härlig bild med mycket känsla i som du lagt upp här! Det slog oss att det hade vart kul att publicera några av dina bilder för att kunna visa andra kunder hur bra kvalitet det blir med en diaduplikator. Detta skulle isåfall publiceras i vår Photoblogg med en länk till din blogg/hemsida. Om det låter intressant för dig får du gärna höra av dig till mig på: kristina.lasan@scandinavianphoto.se

    Vänliga hälsningar,
    Kristina Lasan, IT Scandinavian Photo

    SvaraRadera