ARKIV

KATEGORIER

Snart rullar julen in

Första gången på länge var jag i stan med kameran. Utan mål och utan tidspress.
Bara jag, Linda och kameran.
Det blev ett par bilder. Ett par av de bilderna blev ganska bra.

Denna skulle kunnat bli så mycket bättre.
För det första är den enas fot klippt med två pixlar (jag zoomade in till 500%), och för det andra så är kompositionen inte så rolig. Även om ljuset är snyggt så ger andra halvan av bilden inget större värde.


Här fokuserade jag mer på helheten. I förgrunden gick en kvinna, I mellangrunden stod en annan. I bakgrunden syntes ett par andra människor.


Utanför en av de åtskilliga kaffeserveringarna fanns det fortfarande möjlighet att sitta och avnjuta sin kopp kaffe.
Måtte det vara för att kaffe är så varmt, för jag hade då inte suttit där frivilligt.


Jag gillar hur mannen omringas av de vita cirklarna.


Färgkomposition.


En man stod och musikerade på sitt dragspel. Med en väldig inlevelse, som synd i bilden.


Lite längre bort, på Gustav Adolfs Torg, satt en man och pratade med fåglarna.


Det kom en liten stuga levererad på en lastbil.


Tre nissar stod och gömde sig vid en byggplats.


Vi stannade inte så jättelänge i stan. Gjorde några ärenden, åt lite lunch. Sen tog vi bussen hem igen.
Hem till värmen.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar