ARKIV

KATEGORIER

Då solen vaknade

SMHI förutspådde i går att det skulle skina sol i dag. För en gångs skull hade de rätt.
Innan 08.50-bussen avgick till skolan passade jag på att ta lite bilder.

Största anledningen till att kameran åkte upp ur väskan var på grund av alla skuggor som kastades ner mot marken.


Denna månad är jag en skuggjägare.


Åh så skönt det var att känna solen mot mitt ansikte. Exotiskt.


Jag kom till Södervärn lite tidigare än vanligt, därför hann jag gå en liten sväng ner mot en tunnel.


Genom tunneln kom ett par människor gående och cyklande.


Och alla hade en sak gemensamt - bråttom.


Utan människorna blev motivet nästan abstrakt. Ljus, linjer och former. Urban geometri.


I skolan blev det blixtövningar. Inget nytt för mig, men skoj var det ändå.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar