ARKIV

KATEGORIER

En inte allt för normal promenad

När jag och Linda skulle gå hem till mig möttes vi av en av de mest imponerande synerna någonsin.
En regnbåge. Fast det är väl inte så imponerande?
I detta fallet, jo. Vi kunde se hela bågen, från början till slut. Som pricken över i:et var där till och med en regnbåge till, precis ovanför den första.
Brännvidd: 18mm, slutare: 1/200, bländare: f/5, ISO 200

Min 35:a satt på, så jag fick kvickt byta till min 18-200. Men 18 mm var ändå inte tillräckligt för att få med hela regnbågen.

Brännvidd: 18mm, slutare: 1/100, bländare: f/3.5, ISO 200

Hela vägen hem till mig, vilket bara tar tio minuter, regnade det stundvis. Inget vanligt regn, utan något nästan overkligt, drömskt regn. Hela allt går inte riktigt att beskriva.

Brännvidd: 18mm, slutare: 1/125, bländare: f/5, ISO 200

Promenaden hem kommer jag nog alltid minnas. Det kändes som en dröm, eller en dyrt påkostad Hollywoodfilm.
Kategorier:

1 kommentar:

  1. It's a double rainbow!! What does it mean!?

    Sjukt snygga bilder!

    SvaraRadera