ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #22

Resan genom vardagen som jag kallar min egen fortsätter, än om den inte är så nutida längre. Vi börjar i början av året, så några månader back ligger jag fortfarande.

Här skådar vi någonting sällsynt i denna del av landet nu för tiden. Snö. Den kom och gick lika snabbt som den kom.
Med många olika lampor på jobbet såg Tore ut att vara en mysko typ.
Kul man kan ha med lite ljus.
Början av januari bjöd i vanlig ordning på väder utan snö, bortsett från den dagen då det faktiskt kom lite snö.
Men det kalla och friska ljuset var inte så dumt ändå.
Fåglarna i parken kvittrade och plaskade med optimism inför det nya året.
Linda varken kvittrade eller plaskade. Det var tydligen för mycket begärt.
I samklang med månaden januari blir dagarna mörka precis efter att det blivit ljust.
Promenader ner till havet är aldrig så dumt.
Efter ett tag med lite kallt väder frös vattnet till is. Folk tyckte det räckte för att ge sig ut på den, även fast Malmö stad inte tyckte den var tjock nog.
Alltid mobilen i högsta hugg.
Som sagt.
Isidor tycker om att blicka ut mot det andra huset mitt emot.
Ser ut att vara på slutet av dagen, men det är bara mitt på dagen. Välkommen till Sverige!
En dag tittade jag på fåglar.
Snön hade hittat till Malmö igen.
Det var inte bara jag som tyckte det kändes som en bra idé att ta sig ut och titta på den.
Pildammsparken var full av aktivitet.


Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar