ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #18

Bilderna som ligger på hårddisken och ingen annanstans blir fler hela tiden. Det försöker jag ändra på genom att slänga upp en del av dem här.

Vi börjar med en liten svampfamilj från bokskogen. 
Någonstans i mitten av graviditeten överraskade jag Linda med en hotellnatt på samma hotell vi sov på vår bröllopsnatt.
Alnarpsparken som jag alltid talar så varmt om fick sig ett besök på hösten. Tyvärr hade jag inte solen med mig så det fick bli en bild på ett höstblad istället för de bilder jag hade tänkt mig.
En vanlig eftermiddag. Det kanske är så att vi möjligtvis skulle behöva tvätta våra fönster. Kanske. 
Ett ultraljud senare. 
Spelkväll.
När man är ute i skogen och solen lyser kan man lika gärna passa på att ta en bild.
Det var dessutom vinter och snö. 
Julfest på jobbet. Dock allt annat än en vanlig julfest. 
Den som sett Alla mot alla kan nog gissa vilket moment detta är. 
Ute på stan trampar inte mina fötter så ofta som förut. 
Triangeln från en annan vinkel. 
Spelkväll. 
Magen växte för varje dag. 
Om du undrat hur man tvättar fönsterna högt upp så är detta ett sätt så bra som något. 
Vintersolljus är svårslaget. Inte många dagar om året som vi får lyxen av det. 
Våra närmaste och käraste ordnade en babyshower till oss. 
Studion på mitt jobb är ypperligt behändig att ha tillgång till. 
När det närmade sig köpte vi en liten säng till den lilla personen som skulle flytta hem till oss. I sängen satte vi en liten panda som köptes till honom innan han fanns. 
Också från studion på jobbet. 

När magen växt nästan så mycket som den kunde bjöd jag oss två på ännu en hotellnatt. Denna gång på ett annat några mil norrut. Gällde att passa på när vi kunde! 
Här har vi familjen får som numer hänger ovanför skötbordet. Givetvis 100 % gjorda av Linda. 
Vi fick en bukett blommor en dag, några dagar senare visade det sig att buketten hade en fripassagerare. Jag hade inget annat val än att ta fram kameran och blixtarna. 
Kyrkogården kan vara ett bra ställe om man vill ta fina bilder på blommor. 
Det händer inte ofta att det är såhär städat hemma hos oss. Bäst att ta en bild på det så att det finns bevis om någon ifrågasätter det. 
Stranden i Kämpinge känner många till. Men just den dagen vi åkte dit var vi nästan ensamma. 
Kanske var det för att vi åkte mitt i veckan. 
Idag avslutas det med en bild på ingen mindre än denna glada tjej. 
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar