ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #15

Jag verkar alltid ha bilder att lägga upp. Så därför kommer nu ett stort gäng nya sådana.
Eller ja, nya och nya. De har några månader på nacken men de har inte varit här innan.

Stranden i Lomma är en fin sådan. Vi körde dit en kväll och tittade på solnedgången.
Det är verkligen inte ofta, men ett par få tillfällen om året äter vi hamburgare på Burger King.
Brösarps backar är att rekommendera för den som inte varit där. Tycker man om kossor är det ännu större anledning att åka dit, då de betar fritt på backarna.
Varje gång vi kör förbi Halmstad, vilket vi gör ett par gånger om året, stannar vi på ett litet café och fikar.
Någonstans utanför Halmstad hittade vi detta, där det var passande att ta en turistbild.
Vi hälsade på min geografiskt avlägsna kompis Robin och hans Cassy. Någon timme bort fanns ett ställe som hade tusentals saker av alla olika sorter.
Här är Lindas stora lillebror som hoppar.
Det blir många kvällar i soffan här hemma. Universums mittpunkt om man frågar oss.
VR-kvällar titt som tätt. Alltid uppskattat.
Plötsligt var det dags att säga hejdå till vår gamla säng.
Jag och Linda tog oss i kragarna och började träna i höstas.
Utsikten från Lindas föräldrars lägenhet kan man inte klaga på.
Hyresgästerna på toaletten bara ökar.
En typisk höstdag.
En typisk skogsdag.
Att leka med dubbelexponering i kameran kan vara kul. Även fast jag inte ser så värst road ut.
Toalettfolket blir fler.
Linda visade upp en kaka hon bakat, men jag tog en bild på henne istället. Kakan var förvisso söt, men Linda är alltid sötast.
Ännu en höstdag.
Ännu ett besök hos Robin och Cassy, som nu värpte på sitt ägg. Jag tog några bilder på dem.
På vägen hem från dem var det höstfärger kors och tvärs.
Höstfärgerna varar inte så länge, och när hösten dessutom mest regnar bort är det svårt att hinna med att ta fina bilder de dagar det är både uppehåll och någorlunda blå himmel.
Detta är någon rastplats ett par mil upp i landet.
Det var mer eller mindre de enda höstbilderna jag tog i höstas.
Det gällde alltså att passa på att trycka på avtryckaren.
En helg när vi var hemma åkte vi till en skog, men hösten hade inte hunnit dit än. Det var fortfarande grönt.
Så pass grönt att det fick bli svartvitt.
Även om vissa delar av den skogen skymtade med andra färger.
Jag hälsade på en get.
Nils heter en restaurang här i Malmö som har imponerande god mat.
Jag tror detta var från den sista varma höstdagen innan vädret slog om.
Pildammsparken sprudlade av sommarkänslor.
Folk satt och njöt.
Vi njöt också, för vi visste att det skulle dröja till nästa gång vi kunde gå utan jackor och ändå vara varma.
Till slut var det slut på bilder. För denna gång. Nu vet ni vad jag har haft för mig senaste tiden.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar