ARKIV

KATEGORIER

Ögonblick från senaste tiden #6

Här följer nästa del av de samlade ögonblicken från mitt liv de senaste månaderna.
Området vid och runt omkring centralen är en del av Malmö som ändras och byggs ut snabbare än vi märkt.
Vi går väldigt sällan där, vilket kan vara en förklaring till att vi inte hänger med i utvecklingen.
Moderna och annorlunda byggnader. Och en och annan människa här och där.
En del av min vardag är att se Linda sitta på golvet och pyssla.
Här satt hon och gjorde kylskåpsmagneter som ser ut som polaroidbilder.
Det hålls en bakluckeloppis i Kyrkheddinge under den varma delen av året. Där var vi och tittade till någon gång.
Lite svårt att tro att detta är Malmö. Det är uppe på taket av Emporias parkeringshus.
Precis som centralen, mycket modern och visuellt.
Jag häpnade faktiskt till synen av just hur annorlunda det såg ut där.
Det satt en dag en liten, liten fågel i busken utanför vårt port här hemma.
Vad vore våren utan blommorna på kyrkogården vid Gustav?
Och när körsbärsträden blommar, då är det svårt att inte le.
Vissa dagar när jag inte hunnit ta någon bild innan mörkret lagt sig över stan får jag hitta någonting hemma. En dag tog jag bilder på vattendroppar.
Den där speciella gröna färgen på bladen när de precis slagit ut, den är underbar.
Linda, hon är också underbar.
I Klagshamn finns en, sedan väldigt länge, nerlagd cementfabrik som numer är en ridskola.
Delar av fabriken finns fortfarande kvar. Delar av de delarna är klottrade.
Elias fyllde år.
När vi kom ut från ICA efter veckohandlingen möttes vi av en regnbåge.
Häng på jobbet med min andra familj.
På väg hem från jobbet.
Stället på ICA där det alltid är svårt att komma förbi.
Och till sist, en bild av Tore när han är ute och tar frisk luft.
Kategorier: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar