ARKIV

KATEGORIER

Paris - Dag 6 - Del 3

Nu är det dags igen! Dags att fortsätta lägga upp bilder från Paris från juni i år.
Detta är fortsättningen av den sjätte dagen som blivit uppdelad i tre delar.
Ta en kopp kaffe och njut!



Vi fortsatte strosa i området vid Sackre Kör.


Ljuset spelade ett så fint spel på väggen att jag hade mått psykiskt dåligt om jag inte fotograferade det.


Speciellt ljuset på mannen i busskuren.


Vidare gick vi. Folket som mötte oss såg mig inte på grund av den skarpa solen.


Väl framme vid kyrkan möttes vi av människor.


Många människor.


Mamma blev förevigad.


En pensionärssamling blev också förevigad.


Två killar satt och spelade musik.


De spelade fint.


Där stod han. Mannen med ett paraplyhuvud.


Plötsligt drogs alla blickar till lyktstolpen.


En man stod och gjorde konster med en boll.


Det såg väldigt lätt ut.


Han hade uppenbarligen gjort så förut.


Sedan fick han för sig att klättra upp på stolpen. Med bollen på huvudet.


Men det räckte inte. Bollen skulle ligga på foten.


Det räckte inte heller. Han skulle leka flagga. Med bollen på foten.


Lite längre bort stod ett par och kramades. I ett helt perfekt ljus.



Antingen brydde de sig inte om att jag gick nära, eller så var de så upptagna av varandra.


Puss sa det.


Nedanför kyrkan stod ett piano som vem som helst kunde spela på.


Mina favorittjejer.


Sluttningen nedanför kyrkan såg filmisk ut.


Solen var på väg ner. De smala gatorna smektes av de sista strålarna av solljuset. Åter igen - filmiskt.


Väl på hotellet efter en välförtjänt middag gick jag, Linda och Lollo längst upp och blickade ut över taken.


Sedan blev det god natt och slut på dag sex och näst sista dagen i Paris.

Kategorier: ,

2 kommentarer:

  1. Åh ljuset på bilderna är så fina, älskar den bilden på paret, så fint!

    SvaraRadera