ARKIV

KATEGORIER

Naturens lugn - Del 2

Vi sov oss genom hela natten. Innan solen hade vaknat vaknade vi och steg upp och gick ut utan att väcka alla andra.
Det var ganska mörkt, och ganska tyst. Bara några fåglar som hördes lite här och lite där.
Vi var på jakt efter morgondimma.



Vattnet precis nedanför stugan låg silkeslent och speglade lugnet i himlen ovanför.


Ankorna verkade oberörda av mig och Linda.


Det skulle dröja någon halvtimme innan solen tittade fram, så vi gick in lite bland skogen.


Fortfarande knäpptyst.


Två stövlar satt på mina två fötter, så jag smög ut i vattnet.


Där kunde jag ta lite bilder och få bättre sikt över vattnet längre bort.


Solen tittade fram lite försiktigt.


Någon dimma blev det inte direkt. Det var för molnigt.


Men vissa stunder skrek solen till och kasta små strålar på oss.


Här är samma träd som längre upp i inlägget, fast i ett helt annat ljus.


Senare på dagen åkte vi till lilla byn för att gå på loppis.


Loppisen vaktades hårt, med beväpnade män och allt.


Eftermiddagen spenderades sedan av fiske.


Det blev en och annan tur i närområdet med kamerorna.


När kvällen anlände gick vi en runda till.


Några ankor simmade runt inne vid stranden.


Till slut kom Lindas storebror och lämnade sin barn, som skulle stanna kvar med Lindas familj.
Då passade jag på att åka hem med honom, eftersom jag skulle jobba dagen efter.

Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar