ARKIV

KATEGORIER

En vanlig runda i stan

Linda och jag åkte till stan för att gå några ärenden. På fredag är det fest! Lindas lillebror Jesper tar studenten då, och jag ska vara fotograf. Ska även vara med hans klass på flaket. Det blir tredje gången jag åker studentflak!
Hursomhelst. Vi gick runt lite här och var, gick in i de flesta affärerna och letade efter sådant vi sökte.



Vi började med leksaksaffären vid Södertull. Där letade vi efter något hemligt. Men vi hittade det inte.


Vår planering var inte superbra, vi gick lite i cirklar fram och tillbaka.


Vid Triangeln var jag tvungen att ta en bild på det här trädet. Det tycker jag är så fint.


Inne på Triangeln var det som vanligt; ombyggnad. Denna eviga jakt på förändring.


Från Triangeln gick vi till Citytunneln för att åka till Emporia. Det är inte helt lätt att lösa ut en tågbiljett.


På väg ner till tåget åkte en man förbi oss. Han hamnade också på min kvadrat-blogg.


Linda var lika söt som vanligt.


Inne på Emporia var det också som vanligt. Folk överallt.
Eftersom man inte får fotografera där inne tog jag bara en bild.
Det är faktiskt ganska galet att de har fotograferingsförbud där inne.


Utanför Emporia hittade jag vallmo!


Och andra fina blommor.


Jag och Linda träffade min lillasyster Lollo inne på Emporia, och vi gick tillsammans hemåt.


Halvvägs skiljdes vi åt för att Lollo skulle hem och jag skulle följa med Linda.


Jag hittade fina träd.
Resten av dagen bjöd på vila.

Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar