ARKIV

KATEGORIER

Efter jobb kommer alltid sol

En dag förra veckan när jag slutade klockan 8 mötte Linda mig nere vid min cykel.
Vi gick en runda i småbåtshamnen och cyklade en omväg hem. Såhär mysigt var det.



Utanför jobbet, bredvid cykelstället, stod den här muskulösa bilen. Kvällssolen lös på den som från i en film.


Kvällssolen lös också på Linda. Hon är alltid som från i en film.


Strand Hotell, en annorlunda byggnad jämfört med resten av Malmö.


Nere i hamnen strosade några få människor omkring, likaså vi två.


En barnfamilj kom förbikörande.


Ute på bryggorna brände solen sig fast på träplankorna.


Efter hamnen cyklade vi iväg hemåt, men stannade till vid Kalkbrottet där det var så vackert i solnedgången.


Jag fann några vallmoblommor.


Det var jättemysigt att inte bara cykla raka vägen hem och lägga mig, för en gångs skull.

Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar