ARKIV

KATEGORIER

En växande vänskap

Jag tror att jag så gott som aldrig har köpt något och ångrat mig.
X100 ångrar jag verkligen inte, jag dras närmare den för varje bild jag tar. Så pass att jag kommer skriva en recension.
Här följer några bilder från de senaste dagarna.



Min vän Robin jobbar i en tatueringsstudio nere i Limhamn. Vi skulle träffas på kvällen efter han hade slutat och jag åkte dit och mötte honom innan hans dag var slut och när han fortfarande hade en kund.


När vi väntade på bussen tog jag denna bild. Handhållen på 1/7 sekund.


Så sent som igår var jag ute en sväng på stan tillsammans med Linda och kameran.
Det dynamiska omfånget är inte i klass med min D700, men fortfarande bättre än jag hade väntat mig.


Eftersom den är så liten och så tyst kunde lyckades jag fotografera dessa tjejer utan att de märkte mig, mindre än en meter bort.


Två kvinnor som hade varit inne i butiken Tiger där allting kostar billigt. Men väl i kassan blir det lätt dyrt.


Nej, jag har inte klippt in staven. Även om jag själv nästan tror det.


Hon kanske njöt av stunden, eller så lyckades jag bara tajma när ögonen slöts i en blinkning.


Människor som går ut ur bussen. En idé jag ska hålla kvar i tankarna för framtida projekt.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar