ARKIV

KATEGORIER

Skogshelgen - del 1

Lindas familj är en fiskarfamilj. Tidigare i år åkte jag med hela gänget till Harasjömåla för att fiska.
Nu i helgen var vi där igen för att jaga vattenkreaturer. Denna gång var det ganska många grader kallare.

Till skillnad från förra gången, i början av året, var vi ganska mycket mer påklädda. Jag hade följande på mig:
Kalsonger, långkalsonger, jeans, regnbyxor, t-shirt, 2st tjocka tröjor, vinterjacka och två par strumpor. Samt ett par vantar och en lagom varm mössa såklart.
Kanske låter överdrivet. Men det var det icke. Fiska är en ganska stillastående aktivitet, vilket i kombination med få plusgrader kan bli ganska kallt.


På lördagen, när vi körde dit, fiskade vi vid samma sjö som förra gången. Och slog läger vid samma plats som förra gången. Och åt samma mat som förra gången; korv med bröd.
Jag lärde mig hur en (för mig) ny funktion på kameran fungerade. Funktionen att kameran tar x antal bilder helt av sig själv, och dessutom fokusera innan varje. Ganska imponerande. Dock ganska meningslös.
Bilden ovan är taget på det viset, därav Anne-Sofies skratt.


Också som förra gången var fiskarna svårflörtade. Jag och Linda gick en tur i skogen längs sjön för att prova turen vid andra små bryggor. Men turen hittade vi inte.


Till skillnad från förra gången var skogen nu inte lika grön, utan mer gul.


Försök klura ut hur denna är tagen.


Genom att lura fiskarna att vi inte skulle våldsamt mörda dem trodde vi att de skulle komma till oss.
Men det gick inte.


Vinden var avlägsen. Sjön låg stilla.


Det var antagligen så att jag och Linda var för bra för att få napp. Så måste det ha varit.


Jag nämnde kylan tidigare. Men tur nog kikade solen fram lite då och då även fast det var en, till början, ganska mulen dag.


Framåt eftermiddagen lättade himlen upp. Men solen klättrade längre och längre ner, vilket gjorde det mer kyligt allt eftersom.


Jag och Linda gick klart varvet runt sjön.
När klockan närmade sig dags-att-åka-till-stugan-och-äta-tiden packade vi ihop oss och körde tillbaka.
Vi åt spaghetti och köttfärssås och blev jättemätta.


Senare på kvällen gick jag och Linda ut för att fotografera stjärnorna. Det har vi velat prova jättelänge, vilket  inte går i en storstad. Men nu när vi var ute i ingenstans var det ett perfekt tillfälle.


Stjärnor fanns det gott om.


Och så lattjade vi oss såklart. När det började bli kallt och vi hade fått de bilder vi ville gick vi in igen.


Där inne mumsade vi på chips och choklad. Jag spelade lite Pokémon på min mobil, och vi tittade på när de andra spelade kortspel och förde ett himla liv.
Sedan la vi oss i sängen där vi spelade Angry Birds till vi skulle sova.
Morgonen därpå hade vi planerat att fotografera morgondimman. Vi såg verkligen fram till det...
Kategorier:

2 kommentarer:

  1. How the H did you do that? Med ljusa träd och stjärnor.. (är inte supersmart på kameragrejs, fast jag önskar jag var)

    SvaraRadera