ARKIV

KATEGORIER

Flammande fält

Jag, Linda och Lollo begav oss ut på ett cykeläventyr.
Runt femton minuter bort från där vi bor befinner man sig nästan ute på det öde Skåne.

Det var när jag och Linda körde hem från Sofiero här om dagen som vi såg detta flammande vallmofält. Vi både tappade hakan.


Hur som helst. När vi, den cyklande trion, äntligen kom fram var våra ryggar svettiga.


Men svetten var inget jämfört med utsikten.


Bara fullt med röda blommor överallt.


På andra sidan stod ett par och... stod. Jag tror att mannen också fotograferade blommorna.
En cyklande kvinna kom förbi. Alla tittade på mig.


Men det brydde jag mig inte om. Jag tittade på min Linda istället.


Sen på några blommor.


Och tillbaka på Linda igen.


En bit bort satt två kaniner.


Med mig hade jag mitt stativ.


Jag ställde upp det mitt där ute och siktade in mig på Linda.


Vi tog en turistbild. Den tjugofemte. Titta in på vår blogg och se den där.
http://everydaytourists.blogspot.com/


Lollo, min lilla syster, var ju också tvungen att vara med på bild.


Linda tog en bild på oss syskon innan vi skulle låsa upp våra cyklar och trampa hemåt.
Kategorier:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar