ARKIV

KATEGORIER

Riksresan - Dag 1

Den 13:e Juni packade vi bilen och lämnade vårt lilla Malmö.
Första staden som var planerad att bli våldsgästad av familjen Jörgensen var Uppsala.
Brännvidd: 35mm, slutare: 1/80, bländare: f/2.8, ISO 400

Förra året, när vi också gjorde en Sverigeresa, besökte vi också Uppsala. Dock inte alls så länge som vi märkte att vi behövde. Därför stannade vi där i två nätter denna gång.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/60, bländare: f/1.8, ISO 3200

Vi körde dit i ett sträck och väl framme var det så gott som dags för middag. Vi gjorde ett återbesök på en grekisk restaurang som låg precis vid kanalen. Där inne var det mörkt (sett ur en kamera), men det gick ändå att handhålla porträtten jag tog på mina föräldrar.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/80, bländare: f/1.8, ISO 2000

Till och med pappa (eller var det mamma?) lyckades ta en bild på mig och min syster.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/60, bländare: f/1.8, ISO 3200

Det tog ett tag innan maten kom, under tiden sysselsatte jag mig med att porträttera familjen min.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/80, bländare: f/2, ISO 250

Vädret var inte direkt det man förknippar med sommar. Eller jo, möjligtvis "svensk sommar".
Det regnade, det var mulet och det var inte varmt.

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/80, bländare: f/2, ISO 800

Men ändå gick vi en kort kvällsrunda för att låta maten lägga sig tillrätta i magarna. Det var glest med folk på gatorna. Visserligen var det söndag kväll...

Brännvidd: 35mm, slutare: 1/80, bländare: f/2, ISO 1000

Allt vi kunde göra var att köra tillbaka till hotellet och hålla tummarna på bättre väder dagen efter.
Kategorier: ,

1 kommentar: